6 April 2010

are you admiring your lime avenue

sick3

sick2

sick

två nätter från helvetet ligger bakom, jag har sovit i sittställning med husets alla dynor bakom ryggen och vaknat varannan halvtimme av att jag känt mig döende. hehe. inte döende, men åtminstone så kruttorr och sönderhostad i halsen att jag typ 10 gånger per timme är tvungen att insupa en halv liter iskallt vatten för att badda halsen, samt att jag 10 gånger till i timmen fått uppsöka toaletten i den mörka korridoren för att naturligt göra mig av med halv litern vatten jag drack senast jag vaknade. det känns som att ett bakteriespäckat fanskap flyttat in i min kropp alltså, och hela mitt huvud är till bristningsgränsen fyllt av diverse substanser. jag vaknade sista gången halv sex imorse och kunde inte sova längre, så efter att jussi åkt till jobbet strax efter halv sju, bäddade jag ner mig i soffan och knäppte på Marie Antoinette. jag ville ha exakt varje bakelse som visades i filmen (det fanns ett visst överflöd av dem!), och smög iväg till köket för att knapra en bit choklad, meeeen smaksinnet hade tagit semester och ersatt sig med en råtäppt näsa, så jag hade ingen glädje utav chokladen.

jag resonerade att frisk luft skulle göra gott, men väl ute (där ösregnet för övrigt tagit en liten paus) höll jag på att kvävas av den friska luftens irriterande verkan i halsgropen. jag kom mig dock till mataffären och fick med mig en lättlunch, nya halspastiller och nytt te. jag köpte grönt te i misstag, fastän jag kände för en riktigt svart variant, men det utgjorde inte något större bekymmer för mig, eftersom båda antagligen smakat samma. jag har alltså ingen aning om hur det nya téet smakar, men den baddade halsen väl.

No comments:

Post a Comment