5 April 2010

east(er) and west

påsken kom och gick så snabbt att jag knappt hann blinka, typiskt! den har varit till mitt fulla behag trots det, med överdriven mängd kalasgod mat och underdriven mängd chokladägg. dock åkte jag på en redig förkylning, och om det inte vore för att mitt smaksinne är ur funktion för tillfället, så skulle jag genast kila till butiken och köpa slut resten av påskgodiset. det kan jag i och för sig göra ändå, och avverka förrådet någon dag när jag kan andas igen och smaksinnet därmed fungerar.

mina två yngsta systrar lekte påskhäxor på påsklördagen, lilla H hade räknat ner dagar som en galning. påskhäxandet belönades med en sjukligt stor mängd godis. det känns inte alls som det var lång tid sedan man själv trvade omkring med alla dekorerade videkvastar hela påsklördagen ut, men det är ju 10 år sedan, herregud.

east

east4

east5

east6

east2

east3

No comments:

Post a Comment