12 April 2010

vårligt

ap
för första gången på länge hade jag sett möda för att fylla kylskåpet med äpplen (är det förresten okej att förvara frukt i kylskåpet?). jag trodde royal gala var den enda goda äppelsorten, men det senaste tagit har jag bara hittat dem i mjuk-, mjölig- eller hårdskinnad variant och det är mycket oätbart. men dehär gröna är faktiskt också goda. litegranna sura, men goda.

groen
i förra veckan grönskade den här okända växten (KANSKE tulpan?) i husknuten, men nu börjar grönskan se ganska duktig ut också. det värmer mitt vinterfrusna hjärta.

första
hej fina pyttelilla sak. välkommen.
jag har längtat efter dig.

ice
det var kalasvarmt utomhus idag! och jag kunde inte komma på något bättre än att inleda årets glassäsong under eftermiddagspromenaden. den tråkiga butiken jag råkade välja att stanna vid hade dock inte uppdaterat glassdiskarna efter istidsvintern då antagligen INGEN varit sugen på glass, så utbudet var himla knapert. och fastän jag inte gillar dumstrutsglassar, så tog jag ändå den nya mariannestruten. om högsta poäng är 5, så kan den kanske få 2. det var värst vad man snålat med chokladen och mariannekrosset! men det lilla som fanns smakade behagligt.

jerk
det enda hemska med våren är att man efter en kall årstid måste ta av sig mössan när man går ut! det ser väl inte riktigt klokt ut att stövla omkring i en yllemössa när det är 12 grader varmt. men det är så traumatiskt! det skulle till och med kännas naturligare att gå genom stan helt naken än att gå och handla mat utan huvudbonad! och på tal om vinterklädsel: ni vet när man gått omkring med långkallingar hela vintern (coola människor gör det! man använder långkallingar under jeansen enda tills påsken!) och det börjar bli okej att ta av sig dem i början på april - man ska veta vilken känsla det är! det känns som att man under en natt plötsligt gått ner tio kilo, och skinnyjeansen känns som att de var smorda med smör, för nu det går så jäkla lätt att dra på sig dem och de sitter inte så förbannat tajt längre heller. awesome!

etrxa information om bilden: även om det ser ut som att jag är en dvärg. så är jag inte det.

1 comment:

  1. Ah, vilket vårigt inlägg!! :) Jag blir helt konfys hela tiden - känns som det är maj. Var idag till Prisma och handla och det var smockfullt med folk som handlade helt hysteriskt och dessutom en massa öl etc. Jag fick plötsligt panik och tänkte om det är vappen redan och började själv handla nästan lite småhysteriskt.

    Nåväl, läste här tidigare redan om din utvärdering av Marianne-glassen. Var ju tvungen att testa. Men jag måste nog säga att glassen får 3,5 poäng av 5 från mig. Faktiskt ganska lyckad, tyckte jag. Men då bör man också minnas att mitt smaksinne inte är den bästa för tillfället pga en dunderförkylning som intagit min kropp.

    Trevlig fortsättning på våren!! :)

    ReplyDelete