1 August 2009

en hemskt vacker kvinna

om det var ruttet att gå i regnet igår i 50 minuter, så var vi ute på stavgångsexpedition i 1 timme och 50 minuter idag, varav 55 minuter spenderades i totalt ösregn. jussi hade på sig t-shirt och temperaturen sjönk runtom fem grader på en sekund, så han var dyblöt och iskall. dessutom hade vi gått vilse, haha. till slut fick jag svälja min stolthet, ta stavarna i ena handen och jogga mot en okänd direktion, för att hoppeligen komma oss närmare parkeringen där bilen stod, men mest för att jussi skulle få upp värmen lite grann. jag var inte alls så kass som jag trodde, och det gjorde ju mig himla glad! fast jag hatar löpning i smyg. jag hatar det jättemycket. träningsvärken var omedelbar, så jag är ju inte alls rostig i kanterna, nej...!

genast vi kom hem, tog vi en halvt om halvt skållande dusch. sedan reparerade jag min nästan brutalt stora energiförbrukning med att äta texmexresterna från igår, och avsluta måltiden med ganska mycket glass. jag var jättenöjd.

vi hyrde två filmer igår också. audrey tatou var huvudskådespelerska i båda. hon är en underbar kvinna, och franska filmer är mycket charmiga och mycket underskattade. nummer ett var a Very Long Engagement och nummer två var Hors de Prix. den sistnämnda rekommenderas varmt. audrey tatou kan nog inte bli så mycket vackrare än vad hon är där.

1 comment:

  1. Åh, hon är en underbar skådespelerska!! :) Tack för filmtipsen...ska hyra nångång när jag är för mig själv. Killen ser inte filmer. För tillfället håller jag på med en film-tillvänjnings-kampanj här med pojken. Nämligen: igår såg vi början av filmen "Karvinen" (I mean woow!)och idag skall vi då se andra halvan. Killen orkar nämligen inte sitta stilla en hel film, så man får ta det i etapper. Well...(suck), detta är ju en början iaf. Lär ta en stund innan vi kommer till Audrey Tatous filmer...

    ReplyDelete