2 August 2009

violettkväll

igår morse slog jag upp tidningen och hittade en intressant grej om ett våldtäktsförsök i stans centrum på torsdagskväll klockan 21:30. gärningsmannen var en skallig man i 20-25-års ålder och offret var en 38 årig kvinna som var på väg hem från ett restaurangbesök. MAN BLIR JU GALEN. och inte nog med det, jag blir ju kallsvettig när jag tänker på att sådana saker inträffar på mindre än en kilometers avstånd från mitt hem. jag blir kallsvettig när jag tänker på att jag lika gärna kunde varit offret, och jag blir nästan panikfylld när jag tänker på faktumet att jag med min klena kvinnostyrka aldrig hade kommit mig loss. så kvinnan hade tur den här gången. men det låter så lagom desperat att utföra en våldtäkt efter klockan 21, mitt i veckan, mitt i stans centrum, på ett så mycket äldre offer. inte sant.

imorse vaknade jag klockan 12:30. vi åt pizza till frukost. och bakfulla var vi också.

1 comment:

  1. Du kanske alltid ska ha med dig den där mobila elektroniska kameraladdaren, som försvar? skulle det funka måntro?

    ReplyDelete