16 February 2010

punkter

1. jussi har maginfluensa. sexigt värre. jag är så rädd för alla baciller i den här lägenheten just nu att jag knappt vågar se åt jussis håll för att inte bli smittad (för att ens tala om att befinna mig i samma rum som smittobäraren eller ens sova i samma säng!). gud, låt mig slippa, låt mig slippa! det är tur att jussi har berättat för mig att det säkert inte smittar. sure bacon.

2. igår åkte jag till skolan, satt och rullade tumme tillsammans med två (TVÅ!) andra från klassen, och väntade på läraren som aldrig kom. idag väntade så gott som hela klassen på läraren som dök upp däromkring ½ timme innan dagen var slut.

3. det värsta med tisdagar är att man måste bli kvar i skolan lite längre för att idka konsthistoria. jag hatar verkligen historia. allt från egyptisk fornhistoria till finlands historia efter självständigheten, för att ens tala om hur intresserad jag är av att lyssna på en kvinna som är helt jävla insnöad på sin konsthistoria. jag får liksom en miljon myror i brallan av att försöka sitta där och lyssna på hennes intensiva mässande om - konsthistoria. det är nästan som att hon skulle gå i en sorts trans när hon öppnar munnen, och börjar predika som en nyfrälst påve. dessutom vill hon sysselsätta oss med att måla av olika konstnärers verk. det är verkligen galet. att säga till mig att rita en sol / en katt / ett hus / med blyerts eller, ännu värre, måla något med akvareller och oljefärger är som att be en handlingsförlamad latinskolad get att rita av bottenplanen på buckingham palace. ungefär.

4. igår när jag klev ut genom dörren strax innan åtta på morgonen, var det alldeles klarljust ute. har jag missat nåt? håller det på att bli vår? är det verkligen ljust om morgnarna eller var det bara en slump? fantastiskt ifall den inte var en slump! jag börjar bli så less på den tråkiga vinterjackan och på de tråkiga eccoskorna. jag skulle behöva lite småskor och vårjackor genast, om möjligt.

5. var är min träningsbehå??? vem annan förutom jag själv använder den? och varför har jag isåfall satt den på ett sådant svårutluskat ställe att jag inte kan hitta den någonstans fastän jag vänt ut och in på hela huset?

6. min kamera har stått på hyllan i ett årtusende snart. vår relation är så sval att till och med helvetet kunde frysa till i den här atmosfären som råder oss emellan.

No comments:

Post a Comment