1 February 2010

lack of faces

yksi kissa ja yksi top model är livets bästa krydda. åke har liksom hajat det här med att stå framför kameran. han har rent av börjat gilla det. älska det. vilja göra det hela tiden. han tränar på den intensiva blicken dagligen, SOM MAN KAN SE PÅ BILDERNA, han tränar på poser, han tränar sin kropp, han vill helt enkelt bli den hetaste katt-malemodellen on earth. han vill bli rik.

men nu är det real life, och jag har sagt åt åke att han inte kan använda sig av samma jävla blick på varje bild ifall han vill komma framåt i sin karriär. om det här var riktiga topmodel och jag var riktiga tyra banks, skulle jag säga något i stil med "you just come up with the same face and the same impressions on every picture, week after week". men det är tur att jag inte är tyra banks, tur för både åke och mig, men mest för mig alltså, för jag tycker inte hon är någon vidare sjysst eller skojig person.

åke stirr4
señorita, en exotisk pose där han svänger lite med höfterna och håller huvudet på ett förunderligt sätt, impression 1, typ (a)

åke stirr6
impression 1, typ (b)

åke stirr5
impression 1, typ (c)

åke stirr3
impression 1, typ (d)

åke stirr2
impression 1, typ (e)

åke stirr
impression 1, typ (f)

åke stirr7
och här fick han helt enkelt i uppgift att försöka "längta sig bort" och "se drömmande ut". mission accomplished!, med impression 1, typ (g)

JAPP. ni fattar ensidigheten, antar jag. det är en liten bråkdel av allt liknande material, och alla bilder bjuder på unika situationer vid unika tillfällen under loppet av det senaste halvåret. the one-impression-cat.

4 comments:

  1. Hehhehe, tänkte göra på mig av detta inlägg ;D Sista bilden, med den drömmande katten, är ju bara för bäst alltså!! :)

    ReplyDelete
  2. haha lotta diggar din humor.

    ReplyDelete