30 January 2010

whole

ivana helsinki

jag har firat ensamlördag tillsammans med tre katter. innan jussi åkte igår sa han åt katterna att se till mig tills han kommer tillbaka, och det var nästan som att det tagit uppdraget på fullaste allvar, eftersom de lekt den allra intensivaste följa-john-leken jag varit med om. alla tre har suttit i köket när jag crunchat, alla tre har vakat över mitt wiispelande, alla tre har hängt med på toaletten (haha och suttit och stirrat på mig som det var värsta naturliga grejen att göra), alla tre väntade på mig i badrummet medan jag duschade igårkväll, och alla tre sov med mig i natt. det var sött. nu sitter jag här och katterna har placerat sig runt min stol och sover räv. haha.

jag har tassat omkring i mina nya morgontofflor med katter och prickar på från Ivana Helsinki hela morgonen. jag väntade på dem i ett århundrande, och sen kom dem äntligen på posten den här veckan. trots att de värdet på dem var drastiskt för att vara ett ynkligt par morgontofflor, underträffar de till och med kvalitén på ett par hygienska engångstofflor. men jag vill inte klaga, för de är charmiga att klä på fötterna när man går upp om morgnarna.

läsbart

för att få dagen att gå, har jag äntligen tagit mig tid till att läsa ut Johanna Nilssons SOS från mänskligheten. den var fruktansvärd och hemsk och så väldigt ledsam, men den var rysligt fin och bra samtidigt. ni borde läsa den.

lotta

jag har även avjnutit blodgrape (seriously, TACK gud för att du skapade blodgrapen), lyssnat på new york om och om igen, slagit mina egna rekord i båda sudoku och mario kart (det börjar så småningom kännas lite tjatigt), luggit i sängen tillsammans med de söta kattdårarna och väntat på herr johansson. och äntligen klockan halv fem kom han. och jag är hel och glad.

bildens tröja är från marimekko, sjukt fin och sjukt gammal, typ 30 år, och jag hade verkligen glömt bort att en sådan fanns i min ägo, men jag hittade den i veckan när jag gick igenom gamla lådor.

1 comment:

  1. gud vilken fin bild, den sista. du är duktig. all min kreativitet dör ut när jag mår dåligt. har annars hört att kreativiteten ska vara på topp när man mår som sämst, men inte hos mig. jag blir bara handlingsförlamad. lotta lotta söto-lotta. att man orkar. orka att orka. ....jag gillar finsk design btw. gillar finland överlag.

    ReplyDelete