17 January 2010

2 plus 3 minus 17

saker som inte händer speciellt ofta: att jag befinner mig på krog i mer än 30 minuter (som det tar att dricka en long drink). saker som inte heller händer så speciellt ofta: att jag går ut i stadens natt, där vad som helst enligt det förfärliga ryktet kan hända, klockan halv tre. för att gå på krog. och invänta valomerkki. på söndag när jag vaknade kände jag mig värre än någonsin förut. inte därför att jag verkligen ville dricka tequila mitt på morgonen. eller ja, kanske just därför, men mest för att mina fötter verkligen inte hör hemma på krogen och för att tequilan verkligen inte hör hemma i min hals. och mest även därför att jag hatar hangover och för att jag hatar att vara mer än hämmat salongsberusad.

krog1

krog4

krog

krog3

krog2

fast det var en kul kväll! och vi åt noisetter klockan sju på morgonen, tillsammans med syltlök och fetaost (sexy thang) och klockan två befann vi oss på biografen för att se Cloudy with a Chance of Meatballs i 3D-format som sagt. det var en rolig film, inte helt suvären, men den barnsligt skojiga idén om köttbullsskurar och spagettitornadon var roande. ungefär sådant som mina barndomsdrömmar och dagboksskriverier handlade om som 7-åring, hehe.

förra helgen var vi och såg Avatar, och den var mer än suverän. åh. tyvärr hade jag svårt att hålla masken och se seriöst på filmen lite nu som då, dels för att jag var tvungen att ställa mig lite kritiskt till det påhittade avatarspråket men mest för att jag började fnissa högt och vilt varje gång jag såg på jussi och hans bror iklädda de töntiga 3D-glasögonen. hahahaha. vilken fantastisk uppfinning, men om det är något som bör läggas i kategorin "the real sexkillers" är det faktiskt dehär brillorna.

ännu tre andra filmer, varav Monsters vs Aliens var den enda värd att ses, och sedan District 9 och 2012 som inte tjänade till sig någon hedersutnämningen. District 9 var den vidrigaste filmen jag sett på ett tag, men jag kan inte uttala mig speciellt om den, eftersom jag avlägsnade mig från filmen en kvart efter att den börjat (och såg därefter snuttar här och där). jag blev så illamående att jag inte ens kunde äta chips, hehe. 2012 var den mest värdelösa filmen jag sett i kategorin "världens undergång". don't see it.

jag måste börja mig redo för måndagsmorgonen nu.

No comments:

Post a Comment