1 January 2010

2010 is in my bed

gott nytt år! det nya året och dess afton kom så snabbt att jag inte riktigt ens hann blinka ordentligt. det roligaste med årsskiftet på bloggarna och bilddagböckerna är självmant alla årsöversikter, och min egna krönika ska komma i sinom tid, bara jag hinner. jag är så jävla stressad just nu eftersom jag måste spela mario kart och dricka long drink cranberry och bubbel och äta mozzarella pinnar och dippa chips, och ja, hela köret! ja gud vad stressigt! inte så att livet känns som en rolig fest just nu då, nä!

har ni förresten missat Petshop boys' nya version av coldplays viva la vida? jag vill lyssna på den om och om igen, för den är jävligt bra. och det är himla synd att det här inte var originalversionen, för originalet är inte mycket att hänga i granen. lyssna här!



tileseven

4 comments:

  1. Å ja, visst är den bra! Det låter som att du har en kanonstart på nya året. Jag känner att min pizza nästan känns som ett nerköp :P Gott nytt år!

    ReplyDelete
  2. Lotta, jag är besviken. Orginalet är UNDERBART!!!

    ReplyDelete
  3. jessica, nu anar jag viss åsiktsskillnad här ;) först blev jag så glad när coldplay skulle ge ut sitt nya album, men sen blev jag störtbesviken när jag fick höra singlarna, för att sedan komma fram till att en enda låt på hela albumet var okej, den akustiska versionen av Lost.

    fast petshop boys (som inte tillhör musikhyllan egentligen) gav ju viva la vida ett nytt fint ansikte. coldplay borde vara tacksamma ;D

    ReplyDelete
  4. säg inte att du gillar darins version av viva la vida också, ty då säger jag upp all bekantskap med dig ;) hoppas du mår bra annars, sötunge. heja dig att du fick ge blod! fattar att du fick dricka mycket juice dock, drick tills du blir stor och stark. har du kvar några äs-tankar? jag tror det är omöjligt att bli av med dom tankarna om man inte går upp tillräckligt mycket i vikt. jag tror hjärnan är kvar i svältläge och ätstörnings-tänket då fortfarande, även om man kanske mår helt okej fysiskt vad det verkar. det funkar kanske att gå igenom livet "okej frisk" eller "halv-frisk" men hur värdigt är det..? du kanske är helt frisk och mår jättebra btw, jag bara funderar högt, ber om ursäkt i förväg ifall du tar illa upp. puss på dig, du är bra bra bra.

    ReplyDelete