30 December 2009

dexter

dexter copy

som en liten parantes, mitt i denna ljuva sköna onsdag som spenderats under täcket i soffan framför mario kart tillsammans med herr johansson som tar ut lite julledighet, vill jag föra fram förslaget att dem som inte sett showtimes serien "Dexter" skulle kunna ta sig i kragen och göra det nu! det är liksom a masterpiece som kryllar av spänning och vattentätt manus och fantastiska skådespelare. jennifer carpenter är till exempel en av dem bästa!

DEXTER (Season 2)
jennifer carpenter, bildkälla

courtney ford
courtney ford, bildkälla

julie benz copy 2
julie benz, bildkälla

igår såg vi de två sista avsnitten av säsong 4, och utan att avslöja något för dem som hederligt följer serien på teve, så kan jag ändå i stora drag säga att jag satt med händerna för ögonen och vågade knappt titta (beror väl mest på att mina nerver för skräck och spänning har nolltolerans, höhö) och den sista minuten var så förskräckligt sorglig att jag var tvungen att torka ögonvråna lite grann. jussi var nästan (nästan alltså) också nära att göra det. säsong 5 kommer nästa höst. det är en lång lång lång väntan. då önskar jag att jag var en blandning av julie benz och jennifer carpenter, dvs ofattbart sjujävla het.

No comments:

Post a Comment