5 December 2009

själva ständigheten

igår morse vaknade jag 09:54 när jag i vanliga borde vara på benen klockan sju. jag låg och stirrade i taket och kände mig döende av denna stora failure-upplevelsen och undrade om denna dag kunde föra något gott med sig. efter ett tag kom jag fram till att jag ändå skulle spara tågbiljetterna á 16 euro på att inte åka till karis och tillbringa 1½ timme i skolan. jag kände mig genast positivare till mods när jag kom ihåg att det faktiskt var årets lyckligaste dag sett genom de ekonomiska glasögonen, eftersom det var 4 december = studiestödsdagen och skatteåterbäringsdagen! dessutom hade jag en eller två fotogrejer att genomföra som jag behövde dagsljus till, och försovningen gav mig ett ypperligt tillfälle till detta.

dock gick 75% av min dag åt till att städa upp den här hemska lyan jag delar med min sambo. imorse var det dock fantastiskt att vakna upp i comfortdoftande rena lakan (förtjänar en plats på livets-goda-ting-10-i-topp-listan).

sköna bo

och den tillfälligt rika gårdagen till ära, var vi på uppköp (!!!). jussi köpte spotify (9 euro) och jag köpte en enkel och förfärligt söt accessoar (6 euro) till mitt lilla och förfärligt tråkiga usb-minne. det är en så liten grej att jag tappar bort det flera gånger om dagen, och denna guardianteddy var absolut the thing i needed. visst är den fin!

access

nu ska vi gå på mera uppköp, samt spendera lite lördagskväll i tammerfors hos ett par mycket trevliga varelser. som vanligt är jag och jussi förbannat sena från den överenskomna tiden. och här sitter jag. vi kan aldrig hålla tider, och det är alldeles känt fenomen i alla kretsar redan.

No comments:

Post a Comment