27 November 2009

att vänta

ljusjul

denna höst har delvis överraskat mig förbaskat positivt med sitt varma väder. jag har inte behövt oroa mig över att köpa ny vinterjacka, eftersom man hur bra som helst klarar sig i höstjackor. ja, eftersom det är 10 grader varmt ut dagligdags ungefär! dock avslöjade en dagstidning att januari och speciellt februari skulle bli kanonkalla i år. och det hoppas jag då verkligen inte stämmer!

veckans positivaste överraskning var definitivt det att jag fann några tusen ryska rubel i ett litet skrymsle i min väska. det gjorde gott åt plånboken att växla dessa till användbara euron, kan jag berätta! och vilken överraskning sen, jag som aldrig ens hittar en sjuklig fem cent i mina fickor.
veckans tråkigaste to-do var däremot förmiddagens läkarbesök. ni vet. "buskage-experten". nu är det överstökat för ett år framåt iallfall, det kan gladeligen kategoriseras till en av de värsta och pinsammaste sakerna jag vet bland alla mina livsplikter.

katterna anar ännu inget ont, men snart ska jag ner till källarförrådet och hämta upp deras transportbur. för vi ska åka upp till österbotten och fira lillajul så fort jussi kommer sig hem. vad mer? jo, jag har funnit en alldeles suverän funktion på min telefon. ett sudokuspel nämligen! igår skulle jussi tupplura och jag skulle göra honom sällskap egentligen, men sen blev jag kvar liggandes och försökte slå mina egna rekord - i fem timmar, haha! plötsligt när jag kollade på klockan var tiden nästan midnatt, så jag väckte jussi, vi lapade kvällsoboy, tvättade tänderna, och gick till sängs för att ta natten. därmed sov jussi i 13 timmar i natt.

härmed blir det jul på riktigt.

No comments:

Post a Comment