17 November 2009

nackskott istället

dagens historia börjar med igår. eller lite tidigare. förra veckan ringde jag HVC angående ett recept jag behöver fortsättning på. "kom HIT (!) och dumpa det i postlådan så skriver läkaren det åt dig". i fredags gick jag för att söka upp denna postlåda, och när jag ännu skulle försäkra mig om att jag handlade rätt, skrattade en sköterska lite åt mig och sa att sådana där lappar ska lämnas i POSTLÅDAN (!) på rådgivningen.

igår gick jag min väg till rådgivningen, väl framme stod ett dunderantal barnvagnar parkerade utanför huset som mest såg ut som ett helvanligt radhus och när jag kikade in genom glasdörren blev jag lite tevksam eftersom ett hundratal (utan överdrift) småbarn hade invaderat varje kvadratmillimeter innanför dörren. jag trodde jag stod framför ett dagis och började söka efter rådgivningen, men så småningom stod det klart att dagiset inte var ett dagis utan faktiskt var rådgivningen som skulle börja dela ut svinisvaccinationer till barn under 3 år. detta var en cirkus utan dess like. givetvis fanns inte en enda sköterska på plats som kunde visa mig var i helsike postlådan riktigt låg och jag fick vänta i 20 minuter bland alla barn som lipade och tjöt eftersom dom antingen snart skulle få en spruta eller nyss hade fått en spruta. slutligen drog jag en sköterska i ärmen som snäste att man måste träffa läkare i alla dylika receptfrågor(!!!!). sen föstes jag in i ett väntrum där jag fick köa till att boka tid till en läkare. som säger att jag väl lika gärna kunde ha ringt istället för att komma hit och köa.
mycket väl informerat om alla jävla postlådor och lappar, HVC! creds!

jag kilade vidare till sjukgymnasten. efter att jag suttit i väntrummet i en halv timme tillsammans med sjuttioelva pensionärer som alla var mer eller mindre dementa och som givetvis ville snacka vädret och hjärtat och grannens hund, kom en ung praktikant och frågade vad jag riktigt väntade på, hade jag en tid och när denna tid isåfall var. en kvart senare framkommer det att det inte finns en enda förbaskad tid bokad åt mig i hela kalendern. jag blev litegranna lipfärdig där ett tag, och jag skulle ha velat ta ett fast strypgrepp om motherfuckersköterskan vid HVC som skulle boka tiden åt mig förra veckan, men praktikanten var himla snäll och ringde och fixade och ursäktade och till slut fick jag en ny tid tills fredag.
hjärtligt tack för god betjäning, HVC! dra dit pepparn växer! creds!

slutligen gjorde en promenad gott för både kropp och själ. nu jag ska fortsätta vårda min relation med vetekudden och mitchokladen.

spackle

No comments:

Post a Comment