8 November 2009

rufs i 21 år


nu har vi landat hemma igen efter en helg i österbotten. och uhlalaaa vilken skön helg det varit sen. lördagsmorgon började med att vi båda vaknade till jussis arla telefonlarm som påminde om födelsedagen, hehe. jussi hade varit den bästa mannen och paketerat in ett canon 50mm objektiv i presentpapper, som fick mig att sitta i sjunde himlen lite grann. åh vilka fina bilder den ger mig! dessutom fick jag 400 gram toblerone vitchoklad! jag dagdrömmer om det varannan dag ungefär, och nu har jag fått min ranson för ett (obs!:) litet tag framöver.

på fredag hade jag för ett tag fått för mig att jag skulle fylla 20, tills mamma plötsligt påminde mig om att det rätta talet faktiskt var 21. gud ja. jag måste snarast köpa hus, gifta mig, skaffa ett tiotal barn och lära mig laga brunsås och ugnsfisk. OCH ta körkort OCH köpa en family BMW. OCH lära mig sy gardiner. OCH börja gilla kaffe. och och och.

imorse, till farsdagskaffet, hade mamma lagat en prinsesstårta. hon är real baddare på att knåpa ihop en sån i en handvändning. för övrigt har helgen även bjudit på mäkta god mat, jag har äntligen tagit ett fint foto och min 4-åriga syster har sjungit ett tusental sånger åt mig och jussi, rudolf med röda mulen har varit en stor hit till exempel.

nu: ostbågar och bigbrother.

3 comments:

  1. jag tycker din chokladidé låter ypperlig. plita ner din adress nånstans å säg vilken typ av choklad du vill ha. (alltså typ, mjölk, vit, mörk, nötter, whatever)

    ReplyDelete
  2. du måste ju visa en massa bilder nu när du har fått ett nytt objektiv OCH ska bli fotograf! :)

    ReplyDelete
  3. bästa anonym, nu måste du sänka förväntningarna ;) ett nytt objektiv har jag, studerar foto gör jag och lite (!) nya bilder ska nog komma upp, men fotograf är ett för stort begrepp..!

    ReplyDelete