18 November 2009

missionärer

drop one usedrop use

när jag gick upp imorse, regnade det. sen blev det så dimmigt och gråmulet att till och med en livsoptimist hade bleknat. sen fortsatte det regna. nu regnar det. väderrapporten lovade regn till en sisådär tusen år framåt.

för att ta vara på denna regniga dag på bästa sätt, har jag promenerat under den stunden det inte regnade utan bara var mulet, samt att jag bakat bullar. gud ja. jag har ätit en ojäst bulle, en jäst men icke-gräddad bulle och en nygräddad bulle och en halv avsvalnad bulle. den ojästa bullen och den icke-gräddade bullen lever ett alldeles bekymmerslöst partyliv i min mage just nu, kan jag tala om! men det goda i det hela var att bullarna faktiskt jäste som de skulle, smakade som de skulle och såg ut som de skulle. mirakulöst alltså. det var en vaniljskrämsfyllning i dem som liksom gjorde dem väldigt goda och väldigt oemotståndliga även om de fortfarande bara var bullar i råformat, det vill säga deg over and out.

därtill ringde även ett tvättäkta jehovas vittne-wannabe till mig och försökte omvända mig i över två timmar. hon var väldigt seg och tålmodig och lyckades briljant med sin mission. hon heter egentligen Jååle Jehova Junior!

1 comment:

  1. HAHAHAHAHA! men hemligheten funkar!

    vi ska snacka mer hemlighet sen nån dag. (jag låter verkligen som ett jehodova yoyo)

    MED MYCKET VÄNLIGA HÄSLSNINGAR JÅÅLE JEHOVA JUNIOR.

    ReplyDelete