12 November 2009

snöskott

nightphotography borgbacken
borgbackens ljuskarneval i oktober

HEJ från den kanske mest trögfattade människan i hela världen. bloggen ser ut som tomtefars röv efter att jag högerklickat och vänsterklickat och dubbelklickat på de mest konstiga ställen och ändrat på bredder och höjder och nästan gråtit lite och förvärrat mitt ryggskott lite mer.

ryggskott har jag inte, men någon svagare synonym till det skulle beskriva situationen rätt bra. när jag slog upp ögonen imorse, vaknade jag tillsammans med en paket huvudvärk "reciever lotta w., sender: fan och hans mormor i guatemala" fjärde dagen på raken, men när jag steg upp ur sängen kunde jag knappt räta till ryggen och stå rakt. jag vankade till kökets medicinskåp med huvudet mellan knäna ungefär, bara för att finna värkmedicinsförpackningen stentom. jag försökte vifta på armarna och mjuka upp nackmuskulaturen lite grann, men jag kunde endast kröka på lillfingrarna litegranna för att framkalla en liknande effekt av att nyligen ha brutit ryggraden på åtskilliga ställen. därför ringde jag hälsovårdscentralen för att få en tid till doktorn, som möjligtvis hade kunnat ge mig en vilodag eller två, samt nåt i stil med 5 grams buranatabletter, eller rentav morfin, hehehehe.

jag köade vid telefonlinjerna i 35 minuter, och till slut svarade den bittraste motherfucker-sköterskan av alla bistra motherfucker-sköterskor ever. jag fick förklara dagens gåta för henne, och fick några fantastiska knep att ta till som skulle bota min nacke och rygg på momangen:
-två stycken burana 400mg OM DAGEN
-en rask promenad i uteluften.
inget tal om bättre värkmedicin (jag har nämligen testat 5 stycken burana om dagen utan större framgång), inget tal om att träffa doktorn och verkligen inget tal om att vila lite grann, för sådana här åkommor botas med vad som orsakade dem (det visste ni väl? att en bruten tå botas med att banka lite extrahårt och extralänge på den med en stekpanna?)! detta är dagens lärdom!

jag har dock botat mig med vila idag ändå, samt lite choklad och mycket varm vetekudde. jag vill inte påstå att jag skulle blivit mycket rakare i ryggen sedan imorse. och eftersom jussi är och jammar till ett för mig i stort sett okänt band (prodigy) i helsingfors, har jag tillbringat den största delen av kvällen till att bråka med bloggen för att i ett senare skede möjligtvis kunna ladda upp mina bilder i större storlek. och denna kvällsaktivitet har inte bidragit positivt till ryggskottet, kan jag berätta.

No comments:

Post a Comment