9 November 2009

birthdaykid nr 2


idag inföll jussis födelsedag. han är en gammal man på 22 år nu. jag hade nästan panik över att jag inte kunde komma på en enda vettig presen åt honom, men slutligen knåpades gåvan ihop av en svart- och vitrandig marimekkotröja (som är hemskt fin på honom, som tur är), underkläder från calvin klein samt ett presentkort till en bokhandel. snel flikven.

röda köket bjöd på pasta carbonara idag, tillagad av vegebacon från hälsans kök. det var nästan taskigt att äta soyabaconet, för det smakade exakt som riktig korv för typ tio år sedan, men det kan verkligen rekommenderas. vilken smaksensation efter alla dessa försök att göra något liknande av ljusa soyaprodukter som smakar lika mycket apa varje gång!

sen bjöd köket även på gräddbakelser. jussi fick blåsa ljus och jag sjöng fem ord ur ja-må-hon-leva och förstörde nästan all feelis för ett ögonblick.

1 comment:

  1. Hej! :) Oj, du hittade min blogg trots adressbytet - den adressen var tillfällig för att jag ville sluta blogga utan att radera hela bloggen. Den nuvarande adressen är www.whitetrashbysamish.blogspot.com, tror jag ska fortsätta skriva nu. Hade inte läst din blogg på jättelänge men kollade den idag i skolan vilket var kul :) Allt bra i Karis? Minns inte allt du skrev i kommentaren då jag råkade radera inlägget du hade kommenterat. Ha det så bra! //sam

    ReplyDelete