13 November 2009

13 ½

moomin day 2

moomin day

jag har haft en lugn förmiddag. som alla andra morgnar, vaknade jag med huvudvärk även idag, värkmedicinen är fortfarande slut, och när jag för ett tag sedan var ute på "rask promenad" (som skulle bota ryggen, nacken och huvudvärken, källa: medicinsk vetenskap vid hvc i riihimäki) och skulle avsluta promenaden med att påfylla värkmedicinsförråden, glömde jag givetvis att gå via apoteket, eftersom det enda min hjärna kunde tänka på just då, var att gå via supermarketen och köpa en dagsranson choklad.

jag har läst i min muminbok, som jag köpt för ett bra tag sedan, men som jag inte haft tid att läsa. åh vad dom är roliga. därtill har jag även njutit av st peterburgresans souvenirskörd; lite rysk konfekt som har fått 95% av mina tänder att börja ila sjukt som satan, samt en kopp ryskt te. jag hade ingen aning om vad jag köpt, men det här teet var ett örtte med nypon och vindruvor. det doftar så sött och smakar så surt att det verkligen inte var till någon njutning. jag bytte ut de ryska tingestena mot vanligt nordqvist te och marabous vinterchoklad (som den sökande plötsligt fann bland hyllorna i en k-market).

efter lite om och men har jag faktiskt fått en tid till sjukgymnasten på måndag. hoppas att det innebär en alldeles fantastisk massage som skulle räcka i sådär fem-sex timmar. antaligen kommer det att innebära 30 minuter där vi går igenom hur man viftar på armarna och tänjer nack- och ryggmusklerna med hjälp av pinne. that´s so stenåldern.

No comments:

Post a Comment