20 November 2009

att skottas istället

ljus bokeh

oh mercy vilket regnväder utomhus. på väg till sjukgymnasten hann mina stackars små skor bli plaskvåta. och som vanligt (eller ja, som förra gången, det har ju inte blivit någon vanesak än direkt, höhö) var det jag och ett sjuttiotal pensionärer som alla antingen skulle eller redan hade genomgått en höftoperation och alla jämförde sina upplevelser, och även till och med sina bortgångna syskons/ föräldrars/ vänners upplevelser som också hade genomgått detta...
och en sådanhär monolog genomgicks hos sjukgymnasten:

-du har jättesvaga ryggmuskler.
-din vänsterarm är jättesvag.
-musklerna som ska stödja skulderbladen är jättesvaga.
-du har skolios.
-du har dålig hållning.
-du måste komma igång med jätteenkla övningar till en början och sedan avancera (här snackade vi att lyfta tyngder, och med avancering menade hon att lyfta 3 kilos tyngder om några månader eller så).
-du kanske kan börja simma? (jag kan inte simma så värst bra x__x)
-du kanske kan börja skida? (fy i helvete att jag verkligen hatar att skida!!!!)
-du kanske kan börja gå på gym? (ja kanske det kanske! om ett år, när skolan inte super alla mina pengar och jag kan köpa ett lite coolare gymkort än till stans äckliga drägg-gubb-gym (där jussi by the way gymmar))

HAHAHAHAHA. jaha! det hade varit mer uppiggande att gå och skjuta sig ungefär!

nu kom jussi hem, och han har köpt sig ett munspel. ELLER URSÄKTA, han har köpt SJU STYCKEN munspel. SJU. jag antar att en gammal räv till försäljare har lurat honom på pengarna!

dessutom tror jag att han vill gå och se new moon på bio ikväll? jadå! det tror jag faktiskt han vill!

No comments:

Post a Comment