28 December 2009

julöversikt

mattas

en del av julhelgen - som givetvis börjades med risgrynsgröt till frukost.

1

rätt kort tid därpå var det dags för julmiddagen. eftersom jag inte är någon speciellt stor gröttjusare, hade jag mycket rum i magen för all potatis och all kålrotslåda!

food

och mamma, som jag redan reklamerat om som den eviga tideräkningens hövding i julstök, fixar varje år upp ett alldeles otroligt julbord med tusen sorters rätter. för detta på bilden är bara en del av kallrätterna.

xmas

wmastr

och kallt som jävelen var det, vit jul i all ära.

fönster

alla små dekorationstomtar och allt annat julpyssel och all övrig dekorering på den adressen väger tungt mot lilla ynkliga ljusstaken som är det enda vi fått upp i år. ovan är fönsterdekorationen i de minsta tjejernas sovrum.

julgrantop1

santa

det var en tvättäkta tomte det!

pcette

julfine

den yngsta systern var så lagom blyg för tomten,
men lika lagom nöjd över julklappsskörden för i år.

härtill borde även finnas bild på hundra kilo choklad, men en sån bild har jag inte (delvis för att 75 kg redan värmer min magbotten). dessutom finns det även bilder på mumindekorerat porslin och randigt marimekkotyg, som fanns i några av klapparna adresserade till mig, men de dyker upp senare. nu ska jag fortsätta konsumera julchoklad i form av toblerone och paradis, det blev en alldeles för lång paus i det nu.

No comments:

Post a Comment