9 December 2009

gods night

acon the nightmare

ifall det är någon som tycker att det är oanständigt och otuktigt att blogga om hur katten sket ner både kattoaletten, badrummet och sängen i natt, så kan dessa avlägsna sig från denna blogg genom att byta url-adress högst upp på sidan, tack.

för att jag klockan halv sex vaknade till att det luktade alldeles ofattbart snuskigt i min säng är en av dagens sanningar, och kunskapen skall icke betvivlas. en av katterna som av humana skäl hålls anonym hade tyvärr ätit något annat än kattmat igår (det händer nästan varje gång man glömmer fram något ätbart, oberoende på om det är ojäst pizzadeg (that was NOT a pretty story), domherrarnas talgboll, jultårtor, bröd eller en hel gurka) och eftersom kattens mage är überkänslig för allt annat förutom kattmat, så drabbades den givetvis av en av de förfärligare cirkusmagarna. om jag vill förfina följande scenario, kan jag helt enkelt förkorta morgonen till att katten hade svårt att hålla tätt och att följderna av detta var att min nattsömn var fullbordad.

jag har dock sedan klockan sju försökt få ihop en idé till fredagens deadline (som jag höll på att missa igen för fan, och fick lite ny nys om igår, som tur var), redigerat tusen och åter tusen bilder varav tio ska läggas i portfolion so ska lämnas in för bedömning tillsammans med en fullständig och korrekt CV, innan nästa tidag. and as a hint: situationen ter sig inte värst bra just nu. till näst är det syrepaus och rekvisitainskaffning som gäller.

1 comment:

  1. hahaha jag anser tydligen att kattskit är den bästa stortens bloggämne för jag skrattade högt :D

    ReplyDelete