17 December 2009

egsmas veigeisjön

JULLOV! jullovet har börjat, och det är så skönt att det nästan blir oförståeligt. eller egentligen hade de varit skoldag idag än, men eftersom jag (trodde jag) hade tid till sjukgymnasten idag så blev jag hemma, tills jag hittade lappen med tiden på, när jag gick igenom den obarmhärtigt stora högen gammal post som skulle roadas till pappersinsamlingen. på lappen stod det 16 december klockan 14:00, och eftersom den dagen dess värre redan har kommit och gått,så...

fina församling

...har jag blivit hemma med tre stycken kurrande kattdjur. den svarta upplagan har drabbats av förfärligt mycket mjäll, och som råd på bot fick jag att ge den lite extra fett i maten, exempelvis lite smör och så. det var en fantastisk succé imorse, kyckligpatén toppad med smält smör! happy cats! sen låg vi utbredda i sängen, medan de powernappade och jag löste sudokun... tills jag kände att klockan började bli halv två och det nog var dags att få nånting gjort. då gjorde jag rispuffar! hurra! effektivt!

efter en hundra-års väntan och ett stycke mycket otålig pojke, fick herr johansson äntligen gå och lösa ut sitt efterlängtade paket igår. i paketet fanns inget mindre än världens roligaste sak - Nintendo Wii! största delen av gårkvällen gick därmed åt till att spela golf, tennis, baseball och boxas mot varann. jussi tyckte att spelet var orealistiskt eftersom en tjej kunde klå honom i boxning. idag är jag så satans sjuk i mina armar, att det bästa alternativet vore att amuptera dem. jag hoppas dessutom att jultomten kunde höra min sköra bön och kanske försända mig min barndomspassion, dvs Mario Cart, som en julgåva. KANSKE DU KAN GÖRA DET, TOMTEN?

1 comment:

  1. åh vilken fin bild! hur fick du dom att posera sådär vackert? :D

    ReplyDelete