8 December 2009

två orrar och en tupp

webcam

morjens morjens. jag vill snabbt (med hjälp av en webcam som jag annasr dissar hemskt mycket) presentera vinterns hetaste toppluvsmode! dessa mössor nämligen! båda tillhör min sambo. nummer ett, den gråa versionen alltså, inhandlades förra vintern när februarikylan började bli för mycket att stå ut med. då tog vi en hel vecka på oss att gå igenom butik efter butik, ställe efter ställe, stad efter stad - tills vi i den unknaste butiken av alla unkna butiker plötsligt fann jordklotets fulaste luva. jag menar. den som designat den borde brinna i helvetet. den kom iallafall med hem, den gråa fula mössan med den vita fula orren.

efter ett tags tittande var den faktiskt inte så ful, utan snarare så satans ful att det väckte viss charm.

förra veckan sa jussi att han tröttnat på orren, eller tuppmössan som varit dens offentliga namn, och vi gjorde samma rumba som förra året - gick igenom alla butiker som fanns. KappAhl, H&M, Esprit, Gant, Benetton, Dressman, till och med Citymarket and you name the rest - utan napp. och när vi skulle handla isoleringstejp och kom till unknaste affären av alla unkna affärer precis som förra året, sände gud ned en mössa rakt framför ögonen på oss. i hyllan stod den, den röda versionen av förra årets gråa tuppmössa. och den kom hem till oss. och den värmer jussis huvud och ser så jävla komisk ut att man nästan bara kan skratta lite grann.

ifall blogginlägget känns som att det saknar något, kan jag fylla den saknaden med att berätta att jag ätit en sockermunk och druckit en flaska cranberry long drink som kvällsvard. och det smakade minsann till och med bättre än den sista måltiden.

No comments:

Post a Comment