6 February 2010

sjuklig

här har jag hela vintern ätit frukter och c-vitamin och vitlök i lite granna omänskliga mängder, för att inte råka ut för någon vinterinfluensa. jag har till och med tagit itu med min fobi för bananer och tvättat händerna och varit överhygiensk på allmänna ställen. jag har klätt mig sjukligt varmt. och sen blir jussi sjuk såklart. och jag blir genast smittad! genast! förra gången (dvs för två år sedan på pricken genast) när jussi låg i feber i en he vecka nästan, och jag var med honom 24/7 blev jag inte ens förkyld. jag litade på att det skulle hålla den gång också, men förgäves. jag sitter här med ett miljonpack närsdukar, öm näsa, en fruktansvärt sjuk hals, uppsvällda halskörtlar, sjuka bihålor och värk i alla lemmar.

att jussi har sjuk, är tråkigt. har orkar inte busa, utan vill bara sova eller se på en rutten film. däremot är han den bästa sängkompisen om nätterna, för han är het som ett personal-värmelement under täcket och det är skönt att somna och sova intill den varma mannen. DÄREMOT var det inte lika fruktansvärt skönt imorse, exakt klockan 06:43, när hans feber började sjunka och han blev fuktig som niagarafallet. japp. därefter kunde jag inte sova längre, mest eftersom min hals var så djävulskt ond att jag knappt kunde andas.

en sökträff på "äta blodgrape" fanns i listan, och därför kan jag berätta att mitt bästa sätt att äta blodgrape på är att dela den på mitten så att klyftorna liksom också blir itudelade, och sedan enkelt äta fruktköttet och fruktsaften med sked. behändigt. och saftigt som sjutton. en bild på grapen alltså och en annan bild på bananen - som har en mycket mystisk roll i mitt liv just nu som ett storprojekt - som blev sammanställd till en skoluppgift på en gif-animation. fancy höhö.

blodgrape

stupid-thing

No comments:

Post a Comment