14 February 2010

valentin

imorse när jag vaknade, vaknade jag till ett avskyvärt mående, och jag kom verkligen inte ihåg att det var valentin. men det är en bra dag, alla hjärtans dag. tiotusen livspessimister har svartmålat den här dagen på tusen håll runtomkring mig (99 procent av dessa klagotrutar är otroligt nog singlar med bra attityd, hoho), men tänk vad fint att någon tillägnat en hel kalenderdag åt att få vara glad över alla fina människor som man har i sitt liv, och åt att få reflektera över hur värdefulla dessa människor är och hur fantastiskt lyckligt lottad man är själv. för det är jag verkligen, verkligen, verkligen. förra året var vi och såg james blunt på valentin, i år kom vi ändå överens om att inte ge varandra några gåvor, så vi har bara ätit himla gott tre dagar på raken och haft en underbar helg ändå på ett underdrivet ungefär.

för att minnas min fina livskumpan lite grann, så är dessa saker några av de miljontals bra sakerna med honom:
-han är himla rolig och får mig jämt att skratta
-jag älskar hans tjocka burriga hår
-han är sjukt duktig på att lära sig olika saker, exempelvis spela gitarr
-han tycker alltid om maten jag lagat, fastän den inte ens är god
-han tar väl hand om sin fina kropp
-vi kryper alltid i säng samtidigt, det är dagens finaste sak att somna hos honom
-han är alltid förfärligt artig och snäll mot alla
-han klär sig skönt och klär sig bara i fula polotröjor när han skidar, haha
-han är hemskt öppensinnad och vill uppleva saker
-han är alltid noga med att jag inte ska behöva gå ute ensam om kvällarna, det är tacksamt
-han är trogen och pålitlig
-han är bra på att värdesätta yttepyttesmå saker i livet
-han är effektiv, och tar sig för att måla skåpdörrar eller tapetsera eller skaffa katt hursomhelst (hehe)
-han uppskattar viktiga saker, så som att tänka vegetariskt och prioritera ekologisk mat
-han är bra på att peppa mig när jag känner mig som allra mest värdelös
-och även om jag känner mig värdelös i en evighet, så tröttnar han aldrig på mig
-han tycker inte att hushållsfixerier är tjejgrejer, och är himla bra och hjälpsam i dem
-han säger alltid att jag är fin även om jag var fulast i världen nu som då

fina fina man, tack för att du finns i mitt liv. du är det allra viktigaste för mig.

jos
jus

No comments:

Post a Comment