23 May 2010

blues skies

pot

hägg

cpo

uppfyll

efter ganska många långa dagar av värme, kom det regn. under den varma veckan hann jag dock njuta till fullo av solen, jag var glad som en gök varje minut om dagen ungefär. när det sedan började regna igår om kvällen, kom jag mig äntligen för att flytta över ett lagom stort hundratal bilder på datorn och parkera mitt nördliv i adobe photoshops parkeringsruta.

det problematiska med +25 värmegrader och strålande fint väder är faktiskt att
a) man har ingen som helst lust i världen att lägga två timmar på att städa sitt hem när solen gassar utanför och det ser ut som värsta paradiset. outcome is att den här lyan skulle fungera som ett skott i pannan för en hypoallergiker. man behöver nog inte ens vara hypo för det här tillståndet. jag är glad att jag fortfarande lever och inte kvävts av katthår! obs. imorgon blir det nog andra bullar liksom. dammsugarens sommarsemester tar slut och den åker fram ur sitt skåp.

b) man inte har lust att käka choklad, utan att man mycket hellre väljer en svalkande isglass. och ifall man råkar se marabous otestade polkachoklad och man faktiskt får lust att köpa den, så går det egentligen inte, för man är ju på väg till parken för att läsa en bok i cirka 4 timmar framåt och chokladen kommer troligtvis smälta rakt av på sekunden man kommer ut i solen. idag var det dags för en rejäl 200 grams piece of chocolate, regn och hela 13 grader som det var ute. ååååh som jag saknat chokladen!

värmen skulle nog få hitta sin väg tillbaka hit fort som attan. vad jag återigen kunnat konstatera är att femhundra jobbiga saker inte alls känns så jobbiga när sommaren kommer omkring. love that.

No comments:

Post a Comment