6 May 2010

det tar sig, sa våren!

vädret var perfekt idag. varmt som sjutton alltså, och en halvlång promenad var minst lika perfekt till det. det blev hett under skinnjackan och mitt hår som inte sett av en frisör på hundra år, blåste i ansiktet på mig hela tiden. alltså min lugg är så förbaskat ful och den gör mig så knäpp. men det var livet. livat igen är att det börjar bli så grönt ute överallt. fantastiskt. jag är dock inte helt säker på om alla bilder är lämpliga för publicering. kanske. inte.

gre

juicy

cep

därtill trotsade jag naturens lagar och tog min cykel som saknar lås och cyklade till cittari och diverse småbutiker och lämnade cykeln utanför butiken olåst. ett lås kostar minst 1,50 ege så jag har inte råd att köpa ett. eller hur. och eftersom jag bor i en hemsk stad så är naturens lag att låta den olåsta cykeln bli stulen! och shit the same, låst cykel är ett minst lika gott tjyvobjekt. men naturens makter var på min sida och jag är fortfarande ägare till en cykel. i det maffiga shoppingkomplexet skulle jag hursomhelst ha tag på två stycken morsdagspresenter. skörden var klen, jag kom hem med lite läsk som verkligen inte var till för något annat än att tjäna min egen törst.

imorgon får det gärna regna, jag måste ta mig an att städa. det vore väldigt praktiskt ifall alla katter kunde fälla sina hår alla samtidigt, men jag förstår att det är mycket att önska. därför har den svarta hårat i typ två månader och just lagt av, jag pustade av lättnad, men genast som det lättade började åke lägga päls omkring sig som ett jehu. olyckligtvis hatar åke att bli borstad. det är en mycket blodig pärs att ta sig igenom den där kamma-lilla-håret-på-lilla-lilla-kissemissen-visan.

No comments:

Post a Comment