9 October 2010

birdy

åh jag mår verkligen loppan i det nya hemmet i den nya staden. det är nog precis såhär ett eget hem ska kännas, i jämförelse med den gamla lägenhet känns det verkligen som att bo i ett litet palats (hehe, på 61 kvadratmeter dock utan några överlyxigheter så som bubbelpool eller hypermodert kök eller specialhögt i tak, men i mitt lilla hjärta är det här perfekt nog).

ew
herr johansson spelar på sin gitarr och jag sitter i min korgstol (heaven!) och äter vitchoklad. det goda med vitchokladen, förutom smaken, är att herr johansson ogillar vitchoklad till till tusen och inte vill äta ett dugg av den fina chokladkakan jag råkade stöta på häromdagen. obs: inte mig emot!

ew2
sen råkade postiljonen ringa på dörrklockan i veckan också, för att räcka över ett paket som inte fick rum i brevinkastet. inuti låg den allra finaste kapsylöppnaren. jag kom över den på nätet där den egentligen såldes som ett samlarobjekt - samlarobjekt, jo tjena, den är så fin att jag har lust att sprätta kapsyler dagarna i ända med den, hehe. en gemytligen lördagskväll som denna är den som gjord för att öppna cranberry longdrinks med.

No comments:

Post a Comment