21 October 2010

wrong noodle bar

wr
för någon kväll sedan besökte vi den här sköna restaurangen, Wrong Noodle Bar. på gatan utanför har de skyltning med texten:
Eat Right - Eat Wrong!

wr2
det är egentligen ett litet mingel- /snabbmatsställe och är det perfekta alternativet för mcdonalds och snabbispizza! man kan välja mellan ett flertal nudelportioner som är olikt tillredda och olikt kryddade, samt en 'fyllning' med exempelvis kött, kyckling eller grönsaker. man kan välja stor eller liten portion, varav en stor portion med fullkornsnudlar kostar cirka 7 euro.

wr3
till bordet får man med sig en sådanhär ytterst hightech pryl som börjar vibrera med eld i arslet när matportionerna är klara. och sen kan man kila iväg till disken för att hämta sina portioner. i dom små söta fiskflaskorna finns soyasås som man kan spilla över maten om man tycker. skojigt tingeltangel - gillas!

wr4
och voila. en himla god portion stekta nudlar med grönsaker, stekt lök och teriyakisås!
rekommenderas varmt!

3 comments:

  1. kära lotta vet du vad jag har funderat på alldeles för jäkla länge nu? typ förra året. eller när det kan ha varit. skrev du om nån choklad som finns här i sverige men är jättesvår att hitta i finland? vilken tusan var det? detta kan du svara på i nästa blogginlägg tycker jag, då vi alltid går om varandra både på mail och bilddagbok tycks det. annars måste jag läsa din blogg från början till slut, för jag blir g a l e n på sånahär saker! att inte veta det jag vill veta. fråga mig inte varför just det här fastnade. måste varit chocken ;) och det vore ju inte helt dumt att läsa din blogg från början till slut, det ska jag erkänna..men jag tror jag skulle växa fast i soffan då? det scenariot vill jag helst undvika. love.

    ReplyDelete
  2. Känner igen namnet.. finns det i ahlberga på det stora köpcentret månne? Var bor ni nu? :P

    ReplyDelete
  3. Uuh, jag vill ha sånt där lyx i Vasa.

    ReplyDelete