5 October 2010

titelös

i fredags panikpackade vi. på ett lite konstigt vis hade jag tänkt mig att det skulle vara piece of cake att jag på fredag, i samband med det andra och sista köret flyttlådor, skulle skyffla ner alla resterande huller-om-buller-liggande-saker i pappkartonger. det visade sig vara en väldigt utdragen histora, speciellt eftersom vi dessutom hade himla brått till återvinningscentralen där vi skulle lämna tusen unkna grunkor och grejer (bland annat vårt skitfula gamla matbord med tillhörande stolar) - vi gasade in till centralen 16:59 när det stängdes 17:00, en snälle gubbe tog dock emot oss och allt skräpstuff med öppna armar (TUR DET, jag hade fått nervsammanbrott om vi varit tvugna att kånka med oss det fula bordet till det nya hemmet den dagen). vad vi sedan försenades oss ifrån var det här med att lämna tillbaka nycklarna, det är en annan alldeles särskilt långdragen historia.

mitt i allt panikpackande blev det så att all god organisering i flyttlådorna fick dra åt helvete. cykelhjälmar, ugnsformar, lösa mynt, fula muggar, sketna långkalsonger, yllestrumpor, papperslappar och tio nävar smått plock åkte i samma låda. i lådor som är märkta med "köket" kan man tänka sig att hitta det man saknar i köket, i lådor med "kläder" kan man finna sockor och sånt man behöver... men var hittar jag alla dammtrasor?? och vart har jag lagt fredagens post som vi aldrig hann gå igenom (tänk om räkningarna går till inkasso eller vi missar en bröllopsinbjudan!)?? och ja, kamerans usb-sladd är också mystiskt försvunnen. därför får det bli gamla bilder. och därför kan jag inte dokumentera flyttlådekaoset här på bloggen.

p.s. till intresseklubben: ikväll ska jag bada batu för tredje dagen på raken! man ska veta att det inte precis var igår eller för två år sen det hände det senaste. att stänka eukalyptusolja i badkastet och kräma in sig i bastuhonung så att huden blir så hyperlen som den bara kan bli - aktivitet som definitivt heter duga.

augusti

augusti2

1 comment:

  1. Hihi vad roligt, det är ju precis så det är. Först är allt så fint och noga packat och på något via hamnar man i det tillståndet då allt skit får hamna var som helst. Skrattade högt, tror kanske jag sagt det förut, säger det iaf igen; skriv en bok!!! Du är begåvad med språket och konsten att väcka känslor!

    ReplyDelete