16 April 2011

ikearumble

herr johansson fick släng av den oerhört efterlängtade magsjukan i onsdags. det roliga med det part one: att han har varit sjukledig sen dess och det har blivit lite som ett förlängt veckoslut. det roliga med det part two: att jag inte blivit smittad (pepparpeppar, lillasystern besökte oss förra helgen och hon var också magsjuk, mitt immunförsvar jobbar alltså järnet, tack!). det tråkiga med det: att han inte varit speciellt pigg och därmed ett ganska tråkigt piece of sällskap, hehe. igår kände han sig dock rätt kry, och det kom ju rätt lämpligt eftersom några matsedlar till ikea råkade dimpa ner i brevluckan:

day

day4
det egentliga vegalternativet på ikea var typ kåldomar i svampformat (ew, det här med svamp är verkligen inte grejen), så jag valde definitivt bort det och tog de ekologiska spenat- och ostplättarna istället. det smakade helt okej! särskilt okej var chokladmoussen till efterrätt, hehe.

day5
jussi tog nåt annat. till exempel en äppelmuffins som var torr som en ökenboll. men han sa att han gillar torra bakverk, och det vet jag ju att han gör, men den här muffinsen var alldeles extremt torr. sådär att man knappt kan få tuggan svald. jag kan inte riktigt det här med torra bakverk. kladdet är ju grejen. va. tack vet jag kladdkaka och brownies.

day7
efter lunchen var vi fit for fight för en omgång ikea. herr johansson var hemskt intresserad av att hitta en ny skruv/mutter/gångjärn/whatever till vårt tevemöblemang. mycket dålig framgång i den saken.

day8
shoppingfångesten blev lite klen där va. vi skulle egentligen/äntligen ta itu med sovrummet, men väl på ikea så var det inget som kändes precis rätt och vi hade (igen) glömt att mäta utrymmena hemma och plötsligt ville jussi vända sängen, och det jag ville jag också, men inte åt samma håll, givetvis, så det resulterade i att vi (IGEN) bara kollade runt och visionerade och kom ut tomhänta. fast några speglar fick vi med oss (äntligen, vi har inte en enda helkroppsspegel i hemmet sen vi flyttade). och ett decilitersmått. och en grötkastrull. herr johansson är sjukt duktig i att bromsa upp mina impulsköp på ikea, hehe.

day1a
sen återgick vi till tevehyllans söndriga skruv och stod i kundbetjäningen med dom sjukt tunga speglarna och väntade i fyrtio minuter på att betjäningskillen skulle hitta den rätta delen som vi (jussi) var ute efter. med mycket dålig famgång återigen, killen lovade skicka hem några kanske-riktiga-delar åt oss. end of boring story!

och idag då, vädergudarna har antagligen lattjat till det och lovat upp till 14 grader varmt! därför hoppas jag hemskt mycket på att någon uteservering ska bjuda på den allra kallaste och härligaste longdrinken i eftermiddag, hehe. och sen hoppas jag för fan järnet på att jag ska se nåt grönt blomstrande vårtecken snart, det börjar ju kännas hopplöst på den fronten så småningom. jag har inte sett ett grönt grässtrå ens! och det var först den här veckan som snön smälte från vår lilla bakgård. fingers crossed för en tusslilago idag.

No comments:

Post a Comment