1 April 2011

lovely little my


lillamy

igår stötte jag på den här gröna lilla my-muggen på cittari. den där muggen som slutade tillverkas 2007, ja. jag blev så häpen att jag var tvungen att avsluta telefonsamtalet jag pratade i mathandlande stund. och sen köpte jag förstås hem den, för 17 euro. jag kan bara tänka mig hur det måste kännas för alla muminmuggssamlare som satsat tiotals euro på den här muggen på nån nätauktion. cool man. en gång la jag ett bud på 40 euro på just den här muggen, men någon budade mer, och jag gav upp. tack för den. annars hade ju jag varit en av de där purkna typerna. nåja. téet smakade ovanligt utsökt imorse, hehe.

när jag sen kom hem och försökte googla upp omständigheterna kring den här mystiska muggen som plötsligt fanns till salu igen (svaret på gåtan: av nån knäpp anledning hade citymarket fått in ett specialparti av den...whatever, hoppas dom råkar få in ett litet specialparti av den bruna sniffmuggen också), så råkade jag på sommarens säsongmugg! tokfin! den kommer i april, och pryds också av lilla my. kika här!

tea

6 comments:

  1. Oooh, finns den att köpa!!!!

    Tror du månne att du skulle kunna köpa en såndär mugg (om det finns kvar) och skicka till mej?? sätter in pengar för muggen och fraken på ditt konto!!!! Skulle vara helt megamega snällt :D!! kraaaam!

    /jennifer (hon från vnf alltså hahha)

    jiggys.blogg.se

    ReplyDelete
  2. Den muggen såg jag här på CM också. Köpte inte den...men borde åka tillbaka. Men det fanns ju faktiskt inte såå många, så risken är ju att de är borta sen...Gulp!!

    ReplyDelete
  3. ååh en sån vill jag också ha! lucky you, my dear :*

    ReplyDelete
  4. Gånger när man gör såna fynd blir man verkligen glad! :)

    ReplyDelete
  5. jobbar i muminbutiken och kan därmed informera att vissa större kedjor ibland har möjlighet att specialbeställa större partier av vissa serier som inte längre tillverkas. som t.ex. de där mumintallrikarna som inte längre tillverkas, men ändå dyker de upp med jämna mellanrum i anttila, cm eller stocka. den bruna sniff-muggen frågas efter ännu oxå hos oss...

    ReplyDelete
  6. Pssst: i dagens Hesari skymtade en BRUN Sniffmugg i Prismas reklam! Vet inte vad det handlar om, gammal bild eller har dom på riktigt den till salu, men tänkte ändå tipsa om det. Själv har jag ju en i vitrinskåpet...;)

    ReplyDelete