28 September 2008

1-2-3

det är söndag igen, och helgen har passerat lite för snabbt. vi jobbade båda igår, jag var visserligen hemma ett och jussi var hemma runt tre, men att man blir tvungen att vakna tidigt och sen jobba... det gör att det känns som att hela lördagen faller bort. men inget mer med det, det blir väl hoppeligen snart ny helg.

och helgen i stora drag:
fredag hade jag sovmorgon nästan, eftersom jag började jobbet först halv sju (eller skjutsen kom halv sju). det var städning av åldringshem på gång. och såhär är det, hjälplöst sant: dementa gamla människor är ungefär 175% mer än jag klarar av. jobbdagen tog i alla fall slut redan klockan två, jag kom hem till ett vardagsrum som var nyinrett med en 42" television! eh ja, hejdå lilla fina 26 tummare, och hej till det nya hemmabioliknande fenomenet. jag blev varm för tanken på den dyra dumburken först när den stolta/glada/ivriga/lyckliga herr johansson visade hur fina fotografierna såg ut från den stora skärmen. när jag sedan undrade vad fasiken detta ting kostat oss, snurrade han lite på huvudet/ögonen/händerna/fötterna/kroppen och sa att vi vunnit den i en tävling.
a) har jag deltagit i en tävling där man kunnat vinna en 42" tavelteve?
b) har han deltagit i en tävling där man kunnat vinna en 42" tavelteve?
c) brukar vi överhuvudtaget delta i tävlingar där man kan vinna saker?
d) brukar vi överhuvudtaget vinna tävlingar vi deltagit i? (sannolikhet 1/100000000)

efter mycket om men, framkom det hursomhelst att vi inte vunnit den (surprisingly), utan att herr johansson stoltserat med ett litet stycke mastercard och ett stort stycke cash vid butikskassan. MEN VAD GÖR VÄL DET ATT VI ÄR FATTIGA FÖR ETT ÅRTIONDE FRAMÅT - VI HAR JU EN NY TEVE!

igår tillbringade vi kvällen under en skållande dusch, efter att vi båda kommit från jobbet, städat lägenheten lite grann och gjort mat, och därefter framför teven. vi försökte kollade sex and the city filmen, men jussi tyckte den var tråkig som fan, så vi spolade vidare till följande, som var the strangers. och ååååååååååååååh: jag HATAR verkligen skräckfilmer. jag såg typ de fyrtio första minuterna av den med händerna för ögonen och satt och läste cosmopolitan med mp3 i öronen resten av tiden. det var en uppenbart dålig skräckfilm, men it doesn't take much för att få mig bakom soffan. vilken befrielse när bigbrother sedan börjde och jag fick pausa skitfilmen.

och idag: inga planer. J sover ännu (jag försökte väcka honom för en timme sedan, men han hyssjade mig och sa att morgonen är för arla för några diskussioner ännu. yeah right.) och frukosten skriker på mig i köket. jag ska skiva äpplen.

och last but not least: bildbevis på vad som skett i vardagsrummet!


jag gjorde en betydligt mindre investering i dessa drycksglas... de är gjorda av 100% återvunnet glas! fina och bra och vadheterdet, ekologiska?

1 comment:

  1. fan vad snyggt ni har. älskar dina inlägg, dom är klockrena! och coolt med glasen, var hittar man sådana? :)

    ReplyDelete