12 September 2008

abcde

a. det har ÄTNLIGEN blivit fredag.

b. eftersom i have to blow my nose varannan minut, och jag valt vanligt handpapper till genomförande redskap så är allt mellan ögonen och överläppen torrt, rött och sårigt. jag ser sådär jättesexig ut, speciellt nu som jag lagt på massa blänkande vaselin (vi hade inget annat!) som framhäver det hela.

c. den jävla kedjan på den jävla cykel hoppade av idag på den jävla hemvägen. och jag var så förbannat arg när jag trodde jag var tvungen att gå och leda cykeln de sista 4 kilometrarna, eftersom jag inte fick på det oljiga helvetet själv. men som tur var, hade jussi slutat jobbet tidigare idag och rusade iväg för att hjälpa mig. snäll pojke. sur (men dock tacksam) lotta.

d. jag kom mig hem och la mat åt katterna. på eftermiddagrna brukar dom nämligen vara vråååålhungriga, och jamar och klättar sig upp längs benen och får ett himla liv, men av någon anledning så var dom inte hungriga idag, den svarta smakade och den gråa la sig och sov. orsak: de hade hittat väskan jag haft upp till österbotten i helgen, som fortfarande innehöll deras koppel, deras handdukar samt en nästan ny burk kattgodis. och på ett magiskt vis hade de krälat burken ur väskan, fått upp locket (it doesn't take much å andra sidan) och ätit upp innehållet. de hade lämnat en godis i den skramlande burken. jaså. den svarta katten har kväljningar, men den grå ser allt bra nöjd ut.

e. idag skulle vi ha texmex, men vi backade ur, eftersom mitt smaksinne är ur funktion för tillfället, vilket i sin tur betyder att jag skulle ha missat den euforiska smakupplevelsen i hela texmex-kalaset. eh, så nu käkar vi spenatsoppa istället. köpt spenatsoppa. direkt i micron och ut igen. smarrig fredagsmiddag va. NOOT.

No comments:

Post a Comment