3 September 2008

fortfarande

det har snart gått en vecka sedan jag var och träffade läkaren första gången. hon och jag kunde faktiskt uppdatera vår status till "nära bekanta" eller rent av "bästisar" snart, om det inte vore för personkemin som inte fungerar alldeles konfliktfritt mellan oss. under fem dagar träffade jag henne tre gånger, den fjärde gången välsignades jag med en manlig läkare som kunde tala modersmålet korrekt. hon kan ju tala med rysk accent och lite ryska låneord här och där (=inte så himla lättförståeligt).

efter fyra dagar, när jag fått i mig tio vindruvor, en näringsdryck (jaminsann, de har varit min enda räddning nu och prinsen har hämtat dem åt mig på apoteket) och ungefär två glas vatten, fattade den stendumma läkaren att jag behövde lite hjälp i min situation. så nu har jag äntligen fått magen grundligt granskad och jag väntar på flera provsvar från labbet. jag har även lagt ut en bra summa pengar på receptmediciner som "möjligtvis kunde hjälpa", men som självfallet inte hjälpt ett dugg. så det skulle sitta bra med en lösning på gåtan.

de två senaste dagarna har iallafall varit en boost uppåt, och min mage har varit så lugn att jag inte kräkts åtminstone, men jag är fortfarande sjukskriven eftersom att äta & svälja är ett komplicerat kapitel för sig. varje gång jag sväljer hugger liemannen tag om matstrupen och framkallar fruktansvärda magsmärtor.

så hej för mig.

No comments:

Post a Comment