29 September 2008

femton

igår efter att prinsen äntligen kommit sig upp ur sängen och vi ätit frukost, och legat i sängen ett tag till och druckit mycket pepsimax och lyssnat många bra låtar, gav sig jussi ut på springrunda och jag gav mig ut på en skönpromenad. det blåste förbaskat mycket, men annars var vädret utmärkt och det yrde massa gula höstlov omkring. jag ringde ett långt och behövligt samtal till pärlan också.

jag kom hem innan jussi (som för övrigt sprang 25 kilometer för han tyckte det var roligt. ja, jätteroligt, eller hur, eheheheh...) och satte igång med att baka chokladbollar som jag gått och snålat på i en hel vecka nu. jag försökte ge dem lite extratouch och doppade ett tiotal av dem i choklad innan jag strödde på kokoset, men jag hade nog valt fel choklad och jag måste slipa receptet lite grann innan det blir bra. goda blev dom såklart, det blir ju chokladbollarna alltid, och det finns ju typ bara fyrtio stycken i kylen nu så, hehe...

och sen imorse hade jag sovmorgon till tio i sju (HALLELUJA LIKSOM, vilken finemang start på veckan!), och hade en konstig dag på jobbet. som sagt: denna vecka gäller städning av åldringshem, och det luktar alltid apa i dem och de dementa patienterna och döva åldringarna är snäppet mer än jag klarar av. som tur är, har jag en kollega med mig denna vecka, som sköter snacket väl.
jag menar, när en gammal dam för sjunde gången frågat vad sladden till dammsugaren är för något, och vad i helskotta dammsugaren riktigt är för nåt, eller när en annan dam sitter i en fåtölj och upprepar följande monolg för femtonde minuten i rad:
-jag går bort.
-jag går inte bort.
-jag går bort.
-jag går inte bort.
-jag är död.
-jag är inte död.
-jag är död.
-jag är inte död.
...vad ska man tänka då? en gubbe försöker sälja sin näsduk till mig. en dam går hela tiden vilse på avdelningen och tror att jag är hennes personliga sköterska. åååååååh....
fast för att peppa mig lite grann, hade lönekvittot trillat in genom brevluckan idag. imorgon väntas alltså en mycket trevlig lönedag och ett mycket trevligt klirr i plånboken.

nu ska jag iväg och handla mat och hämta ut mitt paket från h&m på posten. nice times!


chokladdoppade kokosbollar!

2 comments:

  1. stepbrothers tror jag den heter :) nu ska jag läsa din blogg, den äger.

    ReplyDelete
  2. hahahah jag DÖR. välkommen till min vardag! nej då, alla är inte dementa. men oj så kul man har ibland. det kanske låter elakt, men...det blir ju tokigt ibland, och efteråt kan man kanske inte göra annart än att berätta för arbetskamraterna och skratta lite.

    - Vad heter du då?
    - Louise
    - Jaså Kersin.
    - Nej, L O U I S E
    - Jaha! Gunilla! Har du varit här förut?

    hehe...bara hundrasjuttioelva gånger liksom ;)

    men alla är inte dementa som sagt men det händer lustigheter ibland :D (OFTA! power till gamlingarna som fögyller min vardag!)

    ReplyDelete