4 September 2008

det är gött!

nu börjar det ljusna i horisonten! idag mår jag nästan helt suverääänt. det tänkte jag imorse också när jag vaknade, första morgonen på nio dagar som jag vaknar utan mag/svalg/bröstsmärtan. fantastiskt! jag blev så pepp på momangen att jag var tvungen att rusa köket och hälla upp ett glas iskall (och kolsyrefri, typiskt nog) fanta free och dricka i STOOORA klunkar bara för att bevisa att jag var botad. helt botad var jag nog inte, eftersom de stora klunkarna fortfarande inte passade magen, men imorgon är jag helt säker på att jag kan köra till med en tortillakväll med alla tillbehör och efterrätt! jag är faktiskt vrålhungrig hela tiden efter en vecka i total fasta, och vill ha det mesta att frossa i matväg just nu, heheh... till och med ostbågar, som sagt, och that's not OK!

vad som hållit mig till sinnes under den senaste veckan har varit min hängivne prins, som haft hand om mitt näringsintag. han har fixat hem naturdiets kaloridrycker och apotekets egna näringsdrycker, samt mineralvatten och actimel med mjölksyrebakterier. så det lilla jag fått svalt, har åtminstone varit näring. utöver detta har även vindruvor och isglass hört kosten till, även om det sammanlagda antalet vindruvor var ungefär åtta och isglassarna bara kunde avnjutas till en femtedel åt gången.




men jag är sjukskriven veckan ut, och imorgon är jag troligtvis inte så sjuk längre att jag inte skulle orka städa upp och damma av den här lyan under förmiddagen. det ska bli skönt med helg, vi ska åka upp till österbotten på kräftskiva hemma hos familjen på lördag. jag får ta hela kalaset alkoholfritt, men bättre än inget, jag har ju åtminstone frisknat till tills helgen så :)

1 comment:

  1. ja, jag är sugen, men funderar också på ett juicy couture set!

    ReplyDelete