24 April 2009

icke paraplyrosa

det här hände idag:
-.jag vaknade och kände mig förbannat opepp inför att jobba, men kom mig iväg ändå
-på jobbet slog jag mitt knä, mitt finger, min armbåge och min kind HÅRT i olika kanter och svor jättejättejättemånga gånger och trodde att denna fredag var förbannad
-klockan halv ett kom jag mig ut ur polishuset och möttes av ett strålande väder. vad glad jag blev! dock var det aderton grader och jag använder mig fortfarande av samma ytterklädsel som då det var -17 grader, så att... jag hade ganska kokande varmt innanför min vindtäta jacka och min tjocka mjuka fleecejacka
-jag kom hem, satte mig på balkongen med en vältjänad cigg och vältjänad iskall gin cranberry och njöt av solen ett litet tag i mina sprillans nya solbrillor jag fått av prinsen
-där efter fick jag himla kallt och värmde vetekudden, varpå jag däckade i sängen och sov som ett barn tills klockan fyra då jussi kom hem
-vi gick iväg till stans kinesiska restaurang och varsin god måltid med mycket vitlök
-vi kom på att vi båda glömt nycklarna hem
-vi gick och köpte oss varsin alkoholhaltig dricka och satte oss i kvällssolen och dränkte våra sorger ett tag
-vi tog oss i nacken och ringde en trevlig gammal snubbe som mot leg och tio euro ville öppna vår dörr åt oss
-inte illa, tyckte vi, och öppnade brännvinsflaskan för att göra ett par smäckra rosafärgade drinkar åt oss

det har varit en sjukt skön fredag, och det är tur att det fina vädret nått de finska breddgraderna också. och jag har varit ute första gången utan mössa sedan vadå, november? jag kände mig som ett naket, rakat, litet lamm som saknar sitt ull.

No comments:

Post a Comment