14 April 2009

påskannansannansdag

efter ganska många dagars (=fyra) ledighet, var det aningens jobbigt att vakna och gå till jobbet imorse. det har varit en himla skön påsk i ett stort påskpyntat och människorikt hus i österbotten. som tur är blir det snart lite första-maj-ledigt (=en dag). sen blir det midsommar. och sen ska jag äntligen ta ut mitt sommarlov. på tal om sommar, är det ganska knappt om den saken här nu. i söndags var det otroligt fint vårväder, jag kunde gå i bara adidashoodien utan att frysa häcken av mig. men igår återgick vädret till det vanliga: mycket mulet och mycket blåsigt och mycket kallt.

under påsken har jag ätit gaaaanska mycket mat och gaaanska mycket choklad och druckit ganska mycket stark dricka. det har varit fantastiskt. vi hann också med en shoppingdag till vasa i lördags. och det faktum att jag inte längre kan shoppa gör mig ledsen med pengbörsen glad. jag var inne på alla bra butiker, och kom hem med EN muminmugg. tio euro. bra shoppingbudget.

nu ska jag genast kila och borsta tänderna för att orka stiga upp klockan fyra imorgon bitti (detta suger monkeyass). efter jobbet ska jag kila och klippa och färga luggen lite grann, och som vanligt var jag ute i god tid och ringde efter akuttider så sent som idag eftermiddag. det måste vara gjort innan fredagseftermiddag alltså. och som vanligt fick jag nöja mig med att ta en tid till den dyraste salongen som ingen annan vill gå till eftersom alla andra mycket hellre vill nöja sig med att beställa tid en vecka på förhand minst och komma undan 30 euro billigare. learning-by-doing är inte av största intresse. som vanligt vet jag inte vad jag ska färga, men jag tror bestämt att någon ljus slinga kommer få rum bland allt mörkt hår.

detta var oktober -07. kanske inte såhär mycket ljust trots allt.
äsch. det blir väl bäst om frisören får göra vad hon tycker kan bli bäst.

1 comment:

  1. jag har också tappat förmågan att shoppa. eller jag vet inte vad som felas, måste vara brist på någonting. när man för en gångs skull har ett jobb och inkomst...näe, då hittar man sannerligen ingenting. när man levde på typ 12 e i månaden efter hyra och el och vatten och blablabla...jamen, då hittade man nog en massa att shoppa. What is dö prablåm lixom?!

    ReplyDelete