8 April 2009

skärtorsdagsafton is the shiet

PÅSK! och jag är besviken, eftersom jag jagade runt efter Marabous påskägg (de där med mjölkcremefyllning, ni vet) i nästan alla affärer i stan, men ALLT var slut. typiskt va. istället köpte jag 20 stycken kinderägg och en påse dekorägg. alla tjugo chokladäggen är inte till mig, och inte till oss, men åtminstone fyra stycken av dem är våra! nu har jag ätit många småa chokladägg och jag mår illa som en gorilla, hurra! och det är typiskt att den här dagen har gått så fort, nu är klockan redan över åtta och det betyder att det är sovdags snart (nicelife.com).

fast tur att det är sista dagen imorgon. som kärringen till chef ville förlänga med fyra timmar extra utan att jag hade något att säga till om. "det är din skyldighet blablabla" och the rest of the world goes "EXCUSE ME...??" hoppas allt har en mening, och vi om möjligt undviker en bilolycka eller något liknande nu när vår avfärd fördröjs med minst tre timmar.

små ägg och en fin mari-skål

20 kinderägg!

en bråkdel av det jag åt, hehehehehehe

och detta, bästa läsare, är mitt egenhändigt gjorda och väldigt attraktiva hemmaväxthus där jag förtvivlat försöker få påskgräset (åt katterna egentligen) att gro jättelångt tills imorgon. dess värre är situationen ganska hopplös, eftersom det gror så jääääkla långsamt... slutsats: katterna får bli utan crunchgräs och jag får bli utan påskgräs. hett tips to self: odla gräset lite mer på förhand nästa år så KANSKE det hinner bli frodigt och grönt tills D-dagen.

1 comment:

  1. Kära Lotta W, du är helt underbar. Jag har sagt det innan men jag säger det igen. Underbar! Jag ska hålla min lilla blogg igång och inte glömma bort den efter ett tag. Sanna mina ord. Och det känns fint att veta att du läser den :* Jag går in på din med jämna mellanrum och läser ikapp, även jag dålig på att kommentera. Men jag ska försöka bättra mig, det är ju mycket roligare att få någon liten kommentar (tycker jag iaf!). Så dom där rackarns chokladäggen var slut även hos dig? Jag svor i mataffären förut, det var ju det enda godiset jag ville ha. Nu är jag helt utan istället. Vad är det för trams?! Nu har jag bara läst det här inlägget och har att läsa ikapp, men ska du sluta på ditt jobb? Varför det? Vad ska du göra istället? Hoppas du har en fin påsk med mycket mat, godis och fina människor :* PUSS

    ReplyDelete