19 August 2010

galen natt (katt)

soar

vaknade i natt av en hysterisk känsla som gick ut på att mitt ben brann i helvetet. jag var så sömndrucken att jag trodde jag fortfarande drömde och tänkte glasklart att det onda som tur var inte var på riktigt. otursamt nog, sved det så förfärligt mycket i benet att jag frenetiskt började gnida det onda stället med handen. efter ett tag började jag slitas från min teori om att jag befann mig mitt i REM-sömnen, eftersom min gnidande hand började kännas misstänksamt klibbig av främmande substans.

väl inne på toaletten kunde jag konstatera att kåte-åke hade filéat hela min lårmuskel med hela tassens fem klor. tre stycken klor hade fått hedersjobbet att sjunka minst två decimeter djupt i skinnet. han kunde lika gärna ha ristat in "there will be bloooood" och skrattat djävulskt när han ändå var i farten, för mängden blod var ungefär den samma som jag donerade förra veckan, förutom att jag nu skulle få en sårinfektion på köpet.

mitt ben gör så sjujävla ont att det var frågan om rekord i svordomar imorse när jag skulle få på mig ett par brallor. de mjuka och lediga harembyxorna hade varit ett ypperligt alternativ om det inte varit cirka 8 grader varmt utomhus när jag skulle iväg.

jag ska nu: gå till apoteket och gottgöra min blodförlust med en drickbar järnkur.
åke ska nu: be sin sista bön, för om två timmar ligger han på britsen och blir av med sin förgrymmade familjelycka.

(fotnot: jag + vältrar mig i självömkan = sant)

2 comments:

  1. Hej igen!
    Brukar du vara något i Helsingfors centrum? (vet ej riktigt var Riihimäki ligger.......)

    Har du några planer vad du skall göra nu på hösten?

    Haha, en av mna högsta drömmar är att få en katt. tyvärr har jag den där turen att vara lite granna allergisk... hälsa din katt från mig! (med lite djurgodis.. hihi)

    ReplyDelete