26 August 2010

sweet kitty

nej hörni, fy på mig. det är faktiskt riktigt primavista mitt i livet för tillfället, det är ett alldeles glaet bra minijobb jag fått på en butik som säljer barnkläder. alla är hemskt trevliga och det är mycket terapeutiskt att vika in små barnkläder i storlek 50-128 i hyllorna dagarna i ända. och kunderna är ju nästan jämt heltrevliga mammor som vill köpa skor eller overaller eller whatever till sina kids. mitt i hela barnklädesdjungeln känns det nästan synd att jag inte själv har en unge att köpa hem alla kalassöta småplagg åt, haha. när jag uttryckte min besvikelse för herr johansson en kväll, blev han jättetaggad. " va? barn? vill du det, braaaa älskling, nämen då kör vi! kom! kom, kom, kom, nu gör vi barn!" eh okej men att vi ses i nästa liv då, kära herr johansson, eller sen kan vi också vänta in det i det här livet med sisådär fyrtio år. hehe.

vardagen går himla mycket snabbare när man har något att ta sig till på dagarna, det kan vi lugnt konstatera. när jag inte jobbar, tänker jag mest på vår nya och tusentjusiga lägenhet. om en dryg månad ska vi flytta, tänk vilken grej! jag som trodde vi aldrig skulle hitta en bra lägenhet utan att nöja oss med för litet, och plötsligt damp ett mejl in hos mig där det stod att en lägenhet var reserverad bara för oss. och vilken lägenhet sen, partey!

och därtill, katten som hade värsta kräkkalaset för sig efter kastrationen, blev i topp skick igen efter en fastande dag (hoho, det skulle jag aldrig ha trott när veterinären rådde mig om det, jag höll på att slita håret av henne mitt i min oro). ja, primavista, minsann. och bilder som jag inte kommit mig för att få upp tidigare men som lämpar sig till temat.

web8

web19

web11

web20

1 comment:

  1. Hah, nästan så jag skulle kunna tro det är till dig föräldrarna till våra barn på dagiset kommer och köper kläder. De kommer med så fina och gulliga kläder att jag blir alldeles avundsjuk. När man själv var liten så fick man gå med brun-orange kläder. Nästan så man får skämmas när man ser på foton. Nu är det kitty och mumin och köret. Woh! Och babysjuk...javisst! Men eftersom en kompis en gång blev arg på mig när jag sa att jag vill "leva först" när jag sade att jag inte vill ha barn än, så säger jag det inte högt. Men...jag vill faktiskt det. Kul med lägenheten!! Var? Hur stor? Hyres?...details please! :) //Terese

    ReplyDelete