13 August 2010

goda gärningar

jag donerade blod för andra gången, och det gick mycket bättre än förra gången. jag slapp dricka två liter apelsinjos, drack bara en liten den här gången nämligen, hehehe. förra gången var jag tvungen att återhämta mig och vila på britsen i nästan en halvtimme innan jag kunde ställa mig upp utan att känna mig svimfärdig, den här gången kunde jag gå upp efter fem minuter och kände inte några biverkningar. sköterskan som tog blodet la bandaget så satans spänt runt armvecket att fingrarna blev blå och avdomnade så fort jag försökte använda armen till något - men det gick ju om sen när man fick ta bandaget av sig, och det blev ju inget blåmärke av nålen på det här mycket effektiva och obekväma sättet.

man ska vila hela resten av dagen och ta det lugnt och dricka mycket, men jag råkade i kvällskalabaliken glömma bort mig själv och kroppen. jag tar ut en extra vilodag istället, eftersom min blodfattiga kropp vilt nödsignalerar om det. jag har suttit inbakad i täcket sen halv sju imorse och sett på tusen avsnitt Unga Mödrar Danmark och Property Ladder (och druckit apelsinjos, för säkerhets skull). givande stunder, hohoho. men det gör inget. mina katter är lika lata och vill också bara softa sig, så ingen (allra minst jag) behöver känna sig utanför. high score!

slab

rud

char

ake

No comments:

Post a Comment