22 June 2009

bubbel


det var skönt med en lite längre helg förut, midsommarhelgen. vi var uppe i österbotten, återsåg våra små katter som levt på ett lyxhotell på hemadressen, och drack god dricka och åt mycket god mat. ah, jag älskar mat. jag blir så euforisk av alla goda smaker på saker och ting, till exempel hemlagat bröd (med smältande smör och ost) och hemlagad potatissallad, och grillad mat - grönsaksspett och hela köret, mjukglass... you name it! and i love it.

det var såklart väldigt tråksamt att övergå till en måndag igen. som vanligt var jag dödstrött imorse, men vi kilade snabbt med frukosten och var och köpte oss varsin battery innan jobbet. inte för att det hjälper mycket, men det gör åtminstone dagen lite bättre.

idag är det exakt tjugo dagar kvar tills vår semester börjar. HERREGUD SÅ JAG LÄNGTAR. fast jag har bara hunnit tjäna in 21 dagar, medans jussi har fem hela veckor. typiskt va? men när jag sedan kommer tillbaka till jobbet är det inte långt kvar tills jag får säga upp mig. tio eller tjugofem dagar beroende på. HERREGUD SÅ JAG LÄNGTARRRRR! det har jag verkligen förtjänat.

vi planerar semestern mycket. den kommer bli bra, tror jag. förutom att jag hatar att tälta och att göra trangiamat, det huvudsakliga alltså.

No comments:

Post a Comment