8 June 2009

ett och ett och två


IGÅR: hade hiphopkillen rejv, de började festa EXAKT klockan 21:57. då hade jag nästan fått tag i sömnen, men sprätte upp ur sängen som en höna när musiken vreds på tusen decibel två våningar upp och hela huset brakade och dånade av finsk rapmusik. jussi, vars nerver sällan är speciellt tåliga när det kommer till sådana här saker, blev närapå ursinning och skrek: "NU HÄMTAR JAG MIN KOFOT FRÅN BILEN, DU TAR DIN BLOMMIGA HAMMARE OCH SEN GÅR VI FAN OCH SMÄLLER SKITEN UR HONOM!!!!!". jag försökte bromsa hans iver lite grann. klockan 22:17 var jag väl ganska tårögd när sömnen icke ville komma till rock'n'rejv-vaggvisorna och väckningen skulle äga rum om 5½ timme. då ringde jussi polisen (hjärta) och var mycket arg i luren, och polisen kom och en av poliserna var en väldigt argsint kvinna som slog i grannens dörr med sin knytnäve och vrålade "ÖPPNA, DET ÄR POLISEN" så hårt att det ekade i hela trappuppgången. där slutade rejvet. jag var dock pigg som en gök vid det här laget såklart.

IDAG: har jag och prinsen lekt ihop i hela två år! tänka sig. därför är det nog bäst att vi firar det med både plättar och våfflor och jordgubbar och glass och grädde och... läsk?

IMORGON: ska jag på inträdesprov till helsingfors. jag ska kunna bevisa mina matematiska färdigheter, och får använda mig av en kalkylator. i min ägo finns icke en kalkylator. någon som känner för att låna en alltså? till mig? hoppas jag inte är alltför gråtfärdig imorgon efter det spektaklet.

No comments:

Post a Comment