7 June 2009

nolifers

vi har nyligen kommit hem från en löp/cykelrunda på cirka 25 kilometer. jag är frusen ända in i märgen, hur sjutton ska det vara möjligt att ha en tokröd näsa och alldeles isblå fingrar när man vistas utomhus i juni?! och ni kan säker förstå, att av mig och jussi var jag den som satt på cykeln och han den som sprang bredvid. att sitta på en hård och bucklig cykelsadel i två timmar plus har inte gjort väl åt min stuss. den är antageligen både gul och blå och kan inte användas för att sittas på i en evighet nu. MEN FRISK LUFT ÄR VAD DET ÄR!

nu ska jag alldeles strax göra iordning något som kan mätta min tomma och mörbultade mage. till exempel en couscoussallad med paprikakeso och diverse stekta grönsaker. och rödbetsbiffar. igår uppmuntrade jag min sambo till att för en gångs skull köpa sig något köttigt till middag. så då köpte han bratwurst. det ska han visst tillreda i ugn idag, åt sig själv, till couscoussalladen.

No comments:

Post a Comment