6 June 2009

pippi långstrump

i veckan var jag och löste ut ett fint paket på posten. det innehöll en sådanhär pippidocka, en hemskt nostalgisk en, som var min bästa docka när jag var liten. senare i livet började mamma oturligt nog tycka att ukrainska barnhemsbarn skulle ha mera glädje av den än mig, och det hade hon med alla säkerhet rätt i. fast sen hittade jag en på en nätauktion och tog hem den för några euro. nu sitter den och ser präktig ut i hyllan med sina långa flätor och fina kängor och olikfärgade strumpor.





1 comment:

  1. Hi, can i ask where you find this doll? I gave mine away when i was little (80’s) and the new dolls dont look like the old ones did. Im looking for ine with a face like yours. Could you please inform me? Ciska.de.bolle@gmail.com (belgium)

    ReplyDelete