17 June 2009

try get me on

hur bra kan man förvänta sig att en dag ska bli som börjar med att man klockan 04:55 får ner en keramikskål med socker (vi snackar cirka två deciliter) i golvet, sockret sprider ut sig i hela rummet och skålen går i tusen bitar. och sockret är sjuhelvetes svårt att städa upp, man försöker skyggt kolla bland keramikskärvorna om det finns något märke tryckt någonstans, men hoppeligen är inte keramikskålen av större värde, kanske mellan 0,05-5 euro. jag föreslår att alla ska gå till köket, hämta en kopp eller skål i porslin/glas/keramik, krossa det mot golvet i det största rummet som finns till hands EFTER att ni städat det, därefter hämta två deciliter socker och kasta det högt upp i skyn, för att låta det skimra ner så vackert över hela rena golvet. ja, sen kan ni försöka göra det imorgon bitti klockan fem så ska ni se att allt känns dubbelt mer underbart. och försöka städa upp skitsockret utan dammsugare. svordomar får användas fritt.

det blev inte en så bra dag av det här. just som jag skulle sluta jobbet, ringde chefens högra hand för att tala om att jag ska städa lite extra imorgon eftersom fredagen är ledig, så istället för att gå upp kvart i sex imorgon måste jag gå upp klockan fyra ändå och...

nu är jag sur och tvär och grinig och tjurig. och saknar katterna gör jag också, hela hemmet är ju så tomt och lugnt och luktar alldeles konstigt när de där rackarna inte är hemma. imorgon ska jag nog pussa så mycket på dem som jag bara förmår mig till.

snygg_svart_katt_+_ägare_i_rosa_tröja

No comments:

Post a Comment