10 June 2009

le 22


NU ligger den sämre hälften av veckan bakom. fastän onsdag är den värsta skitdagen på hela veckan, så är det alltid fint att tänka så på onsdagskväll. just nu finns dessutom en helg att invänta, och jag kan tala om att helgen ser så laaaagom trevlig ut. pärlans examensdimission och lillebrors konfirmation, HURRA! (nu tänker jag inte endast på all kalasmat som jag kommer få avnjuta igen, men jag tänker rätt mycket på den ändå och blir ganska glad i magen). imorgon ska jag gnugga mina idéknölar och komma på bra gåvor åt respektive kalasbarn. ja, för imorgon ska jag dra till helsingfors igen med min man (som för tillfället klassas som invalid och kan staka sig fram med en hastighet på 0.5km/h, det kan bli så att han tvingas stanna hemma), och jag ska satsa på att lyckas ta mig igenom en intervju utan att framstå som ett stort huvudlöst mongo som inte kan göra annat än stirra ner på tårna om magen tillåter den utsikten (det står en halvtom låda på bordet som ännu för två timmar sedan innehöll 1 kg godis).

saker jag borde göra 3-i-topp:
1. dölja utväxten i håret med en sorts hårfärg
2. köpa hårfärg och göra historia av utväxten
3. göra något hårfärgningsmagitrick åt min så-in-i-helvetes fula utväxt

No comments:

Post a Comment